Artikelen over: Telefonie

Instellingen wijzigen in Hipper+

De Hipper+ app is beschikbaar voor Android en iOS toestellen. In deze app kun je al jouw persoonlijke telefooncentrale instellingen beheren en wijzigen wanneer jij dat wilt. Bij de optie instellingen kun je de instellingen van de Hipper+ app wijzigen, van bereikbaarheid tot persoonlijke voorkeur.

Let op: de instellingen die in de afbeeldingen getoond worden zijn afhankelijk van de licenties die zijn toegewezen. Het kan dus zijn dat je niet alle licenties hebt die we hier behandelen.

Mijn profiel
Bij ‘Mijn profiel’ vind je informatie over jouw gebruikersnaam, nummer en privacy. Hier kun je de volgende instellingen wijzigen:

Wachtwoord
Cijfercode
Vingerafdruk/Face ID

Wil je uitloggen uit de app? Onderin vind je de optie ‘Uitloggen’ door hier op te klikken, log je uit in Hipper+.

Inkomende oproepen
Onder Inkomende oproepen regel je jouw inkomende bereikbaarheid. Afhankelijk van de licenties die je hebt ontvangen zijn de volgende opties beschikbaar:

1. Doorschakelen alle gesprekken
Alle inkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar het door jou opgegeven nummer of voicemail. Wil je het telefoonnummer wijzigen? Dan moet je eerst authentiseren met een vingerafdruk, je Face ID of de door jouw gekozen pincode. Zo blijft de app veilig.

2. Doorschakelen vast nummer (alleen bij Vast-Mobiel integratie)
Wanneer je gebruik maakt van Vast-Mobiel integratie kun je jouw vaste nummer doorschakelen. Zo blijf je bereikbaar op jouw 06-nummer, maar komen oproepen naar het vaste nummer automatisch in je voicemail terecht of gaan ze naar een door jou opgegeven nummer.

3. Kantoor op afstand
Dankzij ‘Kantoor op afstand’ worden alle inkomende oproepen afgeleverd op het telefoonnummer wat door jou is ingevuld.

4. Oproepen vast nummer naar: (alleen bij Vast-Mobiel integratie)
Maak je gebruik van Vast-Mobiel integratie? Dan kun je hier instellen of oproepen naar het vaste nummer moeten binnenkomen op je vaste toestel of op jouw mobiel. Het is ook mogelijk om omroepen op beide toestellen te ontvangen.

5. Oproepen mobiel nummer naar: (alleen bij Vast-Mobiel integratie)
Met de Vast-Mobiel integratie is het ook mogelijk om mobiele oproepen op het vaste toestel, jouw mobiel of beide toestellen te ontvangen.

6. Persoonlijke Assistent
De Persoonlijke Assistent is een handige manier om jouw afwezigheid in te stellen. Dit doe je door de lengte en reden van afwezigheid op te geven. Mogen specifieke telefoonnummers je wel bereiken? Dan kun je een uitzondering instellen voor deze contacten. Heb je jouw afwezigheid in gesteld dan krijgen bellers automatisch een bandje te horen met de reden van afwezigheid en wanneer je weer bereikbaar bent. Het instellen van de Persoonlijke Assistent kan door op het schuifje te klikken achter Actief:
Vervolgens geef je de reden van afwezigheid op:
Hierna zijn de volgende instellingen nog aan te passen:
Reden niet beschikbaar: indien nodig kan de reden nog gewijzigd worden
Stel duur in: Hier geef je aan tot wanneer de Persoonlijke assistent moet gelden. Je kunt eenvoudig een aantal uur kiezen of zelf een gewenste datum opgeven.

7. Gelijktijdig overgaan
Wil je gesprekken ontvangen op beide toestellen, dan kun je ‘Gelijktijdig overgaan’ gebruiken. Hiervoor hoef je alleen maar het gewenste telefoonnummer in te voeren. De volgende opties zijn nog beschikbaar:
Niet overgaan bij in gesprek: Als je al in gesprek bent, en er komt nog een oproep, zal deze niet overgaan op het ingestelde nummer
Vraag om bevestiging: Als je een oproep krijgt en deze opneemt op het externe toestel, zal gevraagd worden om op een toets te drukken om het gesprek te beantwoorden.

8. Doorschakelopties
Hier kun je instellen wat er met inkomende oproepen moeten gebeuren als je bezet, niet beantwoordt of niet bereikbaar bent. Het is mogelijk om deze oproepen door te schakelen naar één nummer, of verschillende nummers. Denk aan het doorverbinden naar een collega bijvoorbeeld of naar de receptie wanneer je een inkomende oproep niet kan – of wil – beantwoorden.

9. Niet storen, wisselgesprek en nachtstand
De optie ‘Niet storen’ zorgt dat je niet gestoord wordt tijdens inkomende oproepen. Ontvang je een oproep, dan zullen de instellingen van ‘Doorschakelen bij bezet’ worden opgevolgd. Je kan daarbij kiezen of je wisselgesprekken wilt ontvangen met de optie ‘Wisselgesprek’. De optie Nachtstand toont of de nachtstand aan of uit staat. Deze instelling kan alleen door de beheerder aangepast worden.

10. Anywhere
Anywhere stelt je in staat om één of meerdere 06-nummers over te laten gaan wanneer je een inkomende oproep ontvangt. De instelling ‘Klik en bel’ gesprekken naar mobiel geeft de keuze of oproepen die je maakt via klik en bel (click-to-dial) ook over moeten gaan op de Anywhere locaties.
Door op het pijltje achter de Anywhere locatie te klikken verschijnen extra instellingen voor deze locatie:

Actief: Zet de Anywhere locatie aan of uit. Als deze uit staat, rinkelt dit 06-nummer niet mee. Naam: Gewenste naam van de Anywhere locatie
Telefoonnummer: Het 06-nummer dat ook moet overgaan
Anywhere gespreksbediening: Geeft aan of Wisselgesprekken wel of niet als losse oproep aangeboden moeten worden. Deze optie werkt alleen bij bellen via 2G.
Blokkeer doorschakelen: Hiermee voorkom je dat een inkomende oproep op het vaste nummer doorgeschakeld wordt naar de mobiele voicemail.
Vraag om bevestiging: Als je een inkomende oproep beantwoordt, wordt gevraagd om een extra toets in te drukken voordat het gesprek beantwoordt wordt.

Door op het prullenbak icoon rechtsboven te klikken wordt de Anywhere locatie verwijderd.


IT is meer dan alleen een nieuwe laptop of printer. Het is het feilloos samenwerken aan projecten met collega’s, het zijn de tevreden klanten dankzij optimale service en het is de soepele communicatie tussen verschillende teams en afdelingen. Bij Lennmedia doen we er daarom alles aan om ervoor te zorgen dat jij altijd bereikbaar bent. Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op via de chat!

Bijgewerkt op: 06/08/2024

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!